24 Ekim 2013 Perşembe

Başbakan Erdoğan'dan para isteyen vatandaş tutuklandı

İzmir’de yaşayan Hayati Asiltürk isimli gıda mühendisi, Başbakan Tayyip Erdoğan’a bir mektup yazarak, işsiz geçirdiği süreler, kendisinden alınan vergiler, satılan kamu mallarından elde edilen gelirler gibi birçok konuda hesap yaparak, payına düştüğünü söylediği yaklaşık 2 Milyon’u istedi. Mektupta Erdoğan’a hakaret ve tehditte bulunan Asiltürk, Başbakanlığın ihbarından 2 gün sonra tutuklandı. Asiltürk hakkında, tutuklanmasından 1 gün sonra da jet hızıyla dava açıldı. Davanın iddianamesinde Asiltürk’ün, “tehdit ve hakaret” yerine “hakaret” ve “yağmaya teşebbüs” ile suçlanması ise akıllara durgunluk verdi.

“Benim de sorumluluklarım var”

Gıda mühendisi Hayati Asiltürk, 25 Temmuz 2013’te, Başbakanlığa gönderdiği mektupta, bir dizi hesap yaparak, Başbakan Tayyip Erdoğan’dan alacaklı olduğunu öne sürdü. Daha önce iş istemek için Başbakan’a yazdığı mektup nedeniyle 6 Bin TL para cezasına çarptırıldığını belirten Asiltürk, mektubunda, 10 yıldır atanamadığını, evli olduğunu ve kendisinin de sorumlulukları bulunduğunu kaydetti.

Kalem kalem hesapladı
Asiltürk, mektubunda, sadaka değil hakkı olduğunu belirttiği parayı Başbakan’dan şu sözlerle istedi:

“Şimdi senden alacaklarımı istiyorum. Eğer bu isteklerimi yerine getirmezsen ya seni ya da kendimi öldüreceğim. Şimdi alacaklarımın hesabını yapıyorum.

1-) Senin yüzünden bana verilen para cezası olan 6 Bin TL, 2-) 10 yıldır çalışmıyorum, kamuda çalışan gıda mühendisi ortalama 3 Bin TL maaş alıyor, 10×12=120 ay, 120×3 Bin TL= 360 Bin TL, 10 yıllık alamadığım maaşım, 3-) benden her ay elektrik ve sudan en az 50 TL vergi alıyorsun. 50×12= 6 Bin TL, 4-) Ben bedelsiz askerlik yaptım, 30 Bin TL de bedelli askerlik parası istiyorum, 5-) Senin yüzünden sinirlerim bozuldu, hayatımı kararttın, 100 Bin TL manevi tazminat istiyorum, 6-) Vatanı satıyorsun, tüm kamu mallarını sattın, gerek bu ve gerekse peşkeş çektiğin kamu mallarından en az 500 Bin TL benim hakkım var, 7-) Din tüccarlığından elde edilen 4 Trilyondan 1 trilyon istiyorum  Her ay aldığın 15 Bin TL Başbakanlık maaşının içinde benim ödediğim vergiler de var, 5 Bin TL de ondan istiyorum.

Şimdi bunların hepsini toplasak 2 trilyon gibi bir meblağ tutar. Ben senden sadaka istemiyorum, hakkım olan bu parayı bana vereceksin (…)”

 Jet hızıyla 3 günde dava
Başbakanlık Koruma Dairesi, mektup üzerine, İzmir Emniyeti’ne 1 Ağustos 2013’te ihbarda bulundu. 2 Ağustos’ta gözaltına alınan Asiltürk, savcılık sorgusunun ardından çıkarıldığı mahkemece 3 Ağustos’ta tutuklandı. Soruşturma başlatan Karşıyaka Cumhuriyet Başsavcılığı ise, Asiltürk hakkında, tutuklanmasından 1 gün sonra, 4 Ağustos’ta jet hızıyla dava açtı. Savcı Sedat Bacaksız tarafından açılan davanın iddianamesinde, mektubu yazdığını kabul eden Asiltürk’ün, “tehdit” ve hakaret” yerine “kamu görevlisine görevinden dolayı hakaret” ve “başkasını bir malı teslimi veya malın alınmasına karşı koymamaya mecbur bırakmak suretiyle yağmaya teşebbüs” ile suçlanması dikkat çekti. 10 gün tutuklu kaldıktan sonra serbest bırakılan Asiltürk, 2,5 yıldan 9,5 yıla kadar hapis istemiyle yargılanacak..

Asuman ARANCA/SÖZCÜ

0 Yorum:

Yorum Gönder

* Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren yorumlar onaylanmamaktadır *

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa